.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعلام نتیجه شمارش آرا از فردا صبح

وزير كشور اظهار داشت: احتمالا از اوايل صبح فردا اعلام شمارش آرا را خواهيم داشت.

به گزارش خبرنگار ايلنا، صادق محصولي ضمن بازديد خود از ستاد انتخابات استان تهران در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندي از حضور پررنگ و قوي ملت ايران در پاي صندوق‌هاي راي اظهار داشت: به حمدالله نسبت به انتخابات‌هاي گذشته مي‌توانيم ركورد خوبي را از حضور گسترده مردم ثبت كنيم.
وي با بيان اينكه تاكنون هيچ مشكلي در روند برگزاري انتخابات گزارش نشده است، اظهار داشت: تمام كارها به خوبي پيش مي‌رود.

محصولي در پاسخ به سوال خبرنگاري راجع به تمديد ساعت اخذ راي پاسخ داد: احتمال اينكه با حضور گسترده مردم اخذ راي تمديد شود، وجود دارد ولي توصيه ما به مردم اين است كه با توجه به اينكه ساعت‌هاي پاياني انتخابات ساعات پرتراكمي خواهد بود، كساني كه تاكنون موفق به شركت در انتخابات نشده‌اند هرچه سريع‌تر در شعب حاضر و راي خود را به صندوق بياندازند.

وزير كشور درخصوص زمان شمارش آرا اظهار داشت: سعي مي‌كنيم هر زماني كه از دستمان بر مي‌آيد اين كار را شروع كنيم احتمال دارد كه از اوايل صبح فردا اعلام شمارش آرا را داشته باشيم.
وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چنانچه مردم آراي مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبري را در صندوق انتخابات رياست‌جمهوري بي‌اندازند احتمال ابطال صندوق وجود دارد يا خير تذكر داد: مردم حواسشان باشد آرا را در صندوق‌هاي مشخص بريزند.
محصولي در رابطه با موضوع سلامت انتخابات گفت: در واقع ملت شريف ايران با علم به اينكه انتخابات در كمال سلامت برگزار مي‌شود در پاي صندوق‌هاي راي حاضر مي‌شوند.
وي حضور گسترده مردم را مهر بطلاني بر ياوه‌گويي‌هاي مخالفين نظام دانست و افزود: حضور گسترده مردم هميشه حكايت از اعتماد كامل آنان به سلامت برگزاري انتخابات دارد.

محصولي مكانيزم‌هاي پيش‌بيني شده در انتخابات را دقيق ارزيابي كرد و افزود: پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته آنقدر دقيق است كه هيچگونه تخلف اثرگذار در انتخابات وجود نخواهد داشت.
وي علاوه بر اينكه انتخابات را فرصتي براي نشان دادن عزت ملي ايرانيان به جهان عنوان كرد، اظهار داشت: انتخابات همكاري و هماهنگي، شعور سياسي و اينكه مردمسالاري ديني در ايران توانسته بعد از 30 سال پررونق‌تر از قبل وجود داشته باشد را نشان مي‌دهد.
وزير كشور با بيان اينكه در انتخابات عزت و اقتدار ملت ايران و پيشرفت‌هاي علمي و اميد به آينده را افزايش مي‌دهيم و نقش مردم را در حاكميت به جهانيان نشان مي‌دهيم را تهديدي براي دشمنان دانست.

وي ادامه داد: بنابراين دشمنان از طريق ايجاد شائبه‌هايي همچون عدم سلامت انتخابات سعي مي‌كنند در اذهان مردم ايجاد شبهه نمايند و يا نسبت به مجريان عدم اعتماد ايجاد كنند همه اين موارد در راستاي القاي شبهات به مردم است.
محصولي اظهار داشت: برداشت ملت ما اين است كه هركدام از اين نامزدها برنده انتخابات باشد رئيس‌جمهور همه خواهد بود.

وي حضور گسترده مردم را خط بطلاني به اظهارنظرهاي دشمنان در رابطه با شائبه عدم سلامت دانست و گفت: امروز وقتي به پاي صندوق‌هاي راي مي‌رويم مي‌بينيم كه مجريان خود مردم، فرهنگيان و فرهيختگان هستند كه در شعب از مردم راي مي‌گيرند.
محصولي با اشاره به برخي شايعات دشمنان كه حتي رسانه‌هاي خارجي را رصد مي‌كنند و از وضعيت صندوق‌هاي سيار اظهار نگراني مي‌كنند، اشاره كرد و گفت: نمايندگان نامزدها در همه صندوق‌ها اعم از ثابت و سيار حضور دارند. اين نمايندگان حتي پس از اينكه زمان اخذ راي به پايان رسيد و اصطلاحا كركره شعبه بسته شد در داخل شعبه‌ها حاضر و بر شمارش آرا ناظر هستند.
وي با بيان اينكه نمايندگان نامزدها هنگام امضاي صورتجلسه‌ها توسط مجريان نيز حضور دارند، اظهار داشت: بنابراين ارقام صندوق‌ها را حتي با ماشين حساب هم مي‌توان جمع كرد.

وي با بيان اينكه در هر شعبه اخذ راي جداي از بازرسين شوراي نگهبان، بازرسين وزارت كشور، با نماينده فرماندار و مردم كه برگزاركنندگان انتخابات هستند 4 نماينده نيز از سوي 4 كانديدا ناظر بر انتخابات هستند، تاكيد كرد: اين انتخابات شفاف‌ترين انتخابات است كه هيچگونه شائبه‌اي در آن حضور ندارد.
وي با بيان اينكه نمايندگان نامزدها در مراكز شهرستان‌ها نيز حضور دارند، اضافه كرد: ما از نمايندگان براي مرحله تجميع آرا در وزارت كشور نيز دعوت كرده‌ايم البته نمايندگان در تجميع آراي شوراي نگهبان در مركز نيز حضور دارند.

محصولي اضافه كرد: علاوه بر اين تمهيدات، كاري كه تاكنون بي‌سابقه بوده اجازه حضور ميز احزاب نه تنها در ستاد انتخابات كشور بلكه در كل استان‌ها و جهت نظارت بر انتخابات است كه صورت گرفت.
صادق محصولي در ادامه به حضور هواداران كانديداها و حمايت آنها از كانديداي مورد نظرشان در سطح شهر و در شب‌هاي گذشته اشاره كرد و گفت: با مديريت وزارت كشور و نيروي انتظامي، استانداران و شوراي تامين استان‌ها ما حتي شاهد يك فاجعه يا مشكل نبوديم در حالي كه چنانچه يك صدم اين شور و نشاط در كشورهاي ديگر باشد منجر به ايجاد مشكلاتي خواهد شد.

وي اين مساله را نشان دهنده رسيدن مردم به درجه بالايي از شور و نشاط اجتماعي، آگاهي اجتماعي و سياسي دانست و گفت: بنابراين مردم مي‌توانند همه چيز را در چهارچوب قانون مدنظر قرار دهند.
وزير كشور در پاسخ به اين سوال كه دليل اختلال ايجاد شده در سيستم پيام كوتاه مخابرات از ساعت 10 شب گذشته چه بوده است، پاسخ داد: من در جريان نيستم و اين به ما مربوط نيست. وزارت كشور هيچ دستورالعملي در اين راستا ندارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.